شناسه خبر:
127703
| تاریخ مخابره:
۱۴۰۰/۱/۲۳ -
14:26
به گزارش آفتاب صبح و به نقل از پايگاه اطلاع رساني بانك صنعت و معدن، وي ضمن بيان مطلب فوق عنوان داشت: انتخاب اين شعار و توجه ويژه به بخش توليد كشور، وظيفه خطيري را براي حمايت از بخش توليد بر عهده بانك صنعت و معدن قرار مي دهد چراكه به عنوان تنها بانك تخصصي در اين زمينه فعاليت دارد.
وی با تأکید بر لزوم تلاش همگاني در تحقق منویات مقام معظم رهبری و اتخاذ سياست هاي مناسب در حوزه اقتصاد و بانكداري براي نيل به اين مقصود، افزود: مهمترين سياست هاي اعتباري بانك صنعت و معدن براي افزايش ظرفيت توليد در كشور، تسريع و تسهيل پرداخت تسهيلات با اولويت پرداخت سرمايه درگردش به واحدهايي است كه از بانك، تسهيلات سرمايه ثابت دريافت نموده اند و اين بانك در احداث آنها مشاركت داشته است.
وي خاطرنشان كرد: تخصيص تسهيلات تكميلي (سرمايه ثابت) به واحدهايي كه در بانك در وضعيت اجرا قرار دارند. (با پيشرفت فيزيكي بيش از 70 درصد) اولويت ديگري است كه در پرداخت تسهيلات به واحدهاي صنعتي و معدني مد نظر قرار مي گيرد تا واحدهاي توليدي ياد شده نيز در چرخه توليد قرار بگيرند.
وي همچنين به ترتيب، پرداخت تسهيلات سرمايه درگردش به واحد هاي توليدي فعال، پرداخت سرمايه ثابت در بخش توسعه و یا بازسازی و نوسازی واحدهاي صنعتي و معدني (طرحهايي با اشتغالزايي بالا نسبت به حجم سرمايهگذاري) و پرداخت تسهيلات سرمايه ثابت در بخش ايجادي با تمرکز بر روی ایجاد طرحهاي صنعتی که منجر به ایجاد زنجیره ارزش می گردند را از ديگر زمينه هايي برشمرد كه در اولويت تخصيص اعتبارات بر اساس سياست هاي اعتباري جديد بانك در سال 1400 قرار دارند.
پاك طينت اظهار داشت: شركت هاي دانش بنيان، صادرات محور و فن آور در صدر شركت هاي واجد شرايط براي دريافت تسهيلات از بانك صنعت و معدن هستند و از ابتداي سال مقرر شده فرآيند پذيرش، ارزيابي و پرداخت تسهيلات، يكپارچه و سيستمي شود و در بررسي اهليت و صلاحيت متقاضيان و سوابق آنان با دقت نظر و حساسيت بيشتري عمل نماييم.
رييس هيأت مديره اين بانك در بخش دیگری از سخنان خود گفت: پرداخت به موقع تسهیلات و نظارت صحيح بر مصرف آن، رعایت بهداشت اعتباری، وصول مطالبات و معوقات، و جذب منابع از جمله مواردی است که باید مورد توجه تمامي کارکنان به خصوص كاركنان بخش هاي ارزيابي،اعتبارات، نظارت و وصول مطالبات بانك باشد.
وی در ادامه، سنجش مستمر و دوره اي رضايت مشتريان را از نیازهاي اساسي بانك در بهبود و ارتقاي سطح خدمت رساني دانست و افزود: استقرار بانكداري ديجيتال و شركتي و سنجش دوره اي (6 ماهه) ميزان رضايت مشتريان در حوزه بانكداري شركتي و ديجيتال، از جمله اقداماتي است كه در ليست اقدامات بانك و در دستور كار همه واحدهاي صف و ستاد آن قرار گرفته است.
پاك طينت در خاتمه با تأكيد بر اهمیت بالای روحيه تعاون و مشاركت در بانک اظهار داشت: با همدلی و حمایت همه كاركنان همگام با سیاست های اعتباري و راهبردی بانک، از ظرفیت های موجود برای تحقق شعار "توليد، پشتيباني ها و مانع زدايي ها" و ارائه خدمات شایسته به صنعتگران، معدنكاران و كارآفرينان استفاده خواهیم کرد.