• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱ آبان
  • اِثَّلاثا ١٨ ربيع الثاني ١٤٤٦
  • Tuesday 22 Oct 2024
گل گهر
بیمه کوثر بانک صنعت و معدن بانک ملت بانک تجارت سازمان تامین جتماعی
  • آخرین خبرها
شناسه خبر: 228696 | تاریخ مخابره: ۱۴۰۳/۴/۹ - 16:20
مشارکت ۴۰ درصدی ایرانی‌ها در انتخابات | پزشکیان و جلیلی به مرحله دوم رفتند
نتایج نهایی انتخابات ۸ تیر ۱۴۰۳ اعلام شد

مشارکت ۴۰ درصدی ایرانی‌ها در انتخابات | پزشکیان و جلیلی به مرحله دوم رفتند

سخنگوی ستاد انتخابات کشور نتایج نهمین مرحله از شمارش آرای انتخابات چهاردهمین دوره‌ ریاست‌جمهوری را اعلام کرد که براساس آن مسعود پزشکیان و سعید جلیلی به مرحله دوم انتخابات رفتند.

به گزارش آفتاب صبح، محسن اسلامی، سخنگوی ستاد انتخابات کشور با اعلام نتایج نهمین مرحله از شمارش آرای انتخابات چهاردهمین دوره‌ ریاست‌جمهوری، اظهار کرد:  ۵۸ هزار و ۶۴۰ شعبه شمارش شده است که شامل ۴۸۲ شهرستان می‌شود.

اسلامی با اشاره به اینکه ۲۴ میلیون و ۵۳۵ هزار و ۱۸۵رای شمارش شده است، بیان کرد: مسعود پزشکیان  ۱۰ میلیون و ۴۱۵ هزار و۹۹۱ رای، سعید جلیلی ۹ میلیون و ۴۷۳ هزار و ۲۹۸رای، محمدباقر قالیباف ۳ میلیون و ۳۸۳ هزار و ۳۴۰رای و مصطفی پورمحمدی ۲۰۶ هزار و ۳۹۷رای کسب کردند.

وی با بیان اینکه وزارت کشور نتایج آرای شمارش شده را به شورای نگهبان ارسال کرد، خاطرنشان کرد: تایید صحت انتخابات به عهده شورای نگهبان است.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه بر اساس قانون و موارد قانون انتخابات ریاست جمهوری هیچ کدام از نامزدها نتوانستد اکثریت مطلق آرا را به دست آورند، تصریح کرد: بدین ترتیب نفر اول و دوم به عنوان دارنده برترین آرای این دوره به شورای نگهبان معرفی می‌شوند و جمعه هفته آینده زمان برگزاری مرحله دوم خواهد بود؛ البته بعد از تایید شورای نگهبان. زمانِ تبلیغات بعد از اعلام وزارت کشور آغاز می‌شود و تا ۲۴ ساعت قبل از روز رای‌گیری ادامه خواهد داشت.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور ضمن تشکر از همه افراد و سازمان‌هایی که امنیت انتخابات را تامین کردند، گفت: از جمع آراء تایید شده؛ پزشکیان ۴۲.۶ درصد، جلیلی ۳۸.۸ درصد، قالییاف ۱۳.۸ درصد پورمحمدی ۰.۸ درصد آرا را کسب کردند.

اسلامی میزان مشارکت در این دوره از انتخابات را ۴۰ درصد عنوان کرد.

 

ارسال دیدگاه شما