• ۱۴۰۳ جمعه ۲ آذر
  • اِجُّمعَة ٢٠ جمادي الاولي ١٤٤٦
  • Friday 22 Nov 2024
گل گهر
بیمه کوثر بانک صنعت و معدن بانک ملت بانک تجارت سازمان تامین جتماعی
  • آخرین خبرها
شناسه خبر: 50982 | تاریخ مخابره: ۱۳۹۶/۱/۲۳ - 13:47
طرح دسترسی با مترو به شهرری کلید خورد
بهره‌برداری از 59 واگن و لکوموتیو مترو

طرح دسترسی با مترو به شهرری کلید خورد

با حضور معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و مدیرعامل متروی تهران آیین آغاز به کار عملیات حفاری مکانیزه تونل توسعه جنوبی خط ۶ مترو تهران به قصد حرم حضرت عبدالعظیم حسنی برگزار شد.

 
با حضور معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و مدیرعامل متروی تهران آیین آغاز به کار عملیات حفاری مکانیزه تونل توسعه جنوبی خط ۶ مترو تهران به قصد حرم حضرت عبدالعظیم حسنی برگزار شد.

به گزارش آفتاب صبح به نقل از  تسنیم، هابیل درویشی - مدیرعامل شرکت متروی تهران در آیین آغاز به کار عملیات حفاری مکانیزه تونل توسعه جنوبی خط 6 متروی تهران با تاکید بر اینکه هم‌اکنون شاهد حضور کسانی در این جلسه هستیم که با زحمت کار می‌کنند و به صورت گمنام و شبانه‌روزی در زیر تهران به فعالیت مشغول هستند، گفت: درمطالعات و مصوبات پیشین پروژه توسعه جنوبی خط 6 مترو تهران را نداشته‌ایم  و این خط از کن تا ایستگاه دولت‌آباد پیش‌بینی شده است اما با پیگیری و اصرار شهردار تهران طرح توسعه مترو از دولت‌آباد به سمت حرم حضرت عبدالعظیم آغاز به کار می‌کند.

وی با اشاره به اینکه جای شهردار تهران در این جلسه خالی است، گفت: به جهت بی‌انصافی‌هایی که در جامعه وجود دارد، شهردار در این جلسه حضور نیافته است.

مدیرعامل متروی تهران با تاکید بر ضرورت طرح توسعه خط 6 مترو از دولت‌آباد به سمت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی گفت: این موضوع توسعه بسیار درست است و حرم حضرت عبدالعظیم و شهرری با قدمت زیادی که دارد نباید از مترو محروم باشد و این تدبیر شهردار بود که همراه با اجرای کارهای خط 6 مترو تهران مطالعه توسعه این خط هم انجام شود.

درویشی در ادامه تاکید کرد: به جهت رعایت ایمنی در منطقه و شهرری یکی از مناطق تاریخی و زیربناهای قدیمی شهر است، شهرداری را این هزینه را برای خود پذیرفت که این مسیر با دستگاه مکانیزه TBM احداث شود.

وی در خصوص مشخصات این طرح توسعه گفت: از ایستگاه دولت‌آباد طرح توسعه طول 6 کیلومتر و با پیش‌بینی 4 ایستگاه انجام می‌شود و مردم تهران قادر خواهند بود از شمال غرب تهران و از کن به مکان مقدس حرم حضرت عبدالعظیم بیایند.

در ادامه جلسه درویشی به افزایش سطح توقع از احداث مترو در تهران اشاره کرد و گفت: در شهرداری تهران توقع ایجاد شده در خصوص احداث مترو، اینکه 100 کیلومتر در طول یک سال و قدری بیشتر به خط مترو اضافه شود و این اتفاق نمی‌افتد مگر با تدبیر و مدیریت کسی که مدیریت جهادی دارد. در آینده مردم متوجه خواهند شد که شهرداری تهران چه اتفاقاتی رخ می‌داده است.

وی افزود: تنها در 3 پروژه خطوط 6، 7 و 8 مترو تهران بیش از هزار میلیارد تومان تملک املاک انجام شده است و این کار بزرگ توسط شهرداری انجام شده که واقعا ظاهرش با باطنش فرق دارد و باطن شهردار تهران خیلی بهتر از ظاهری است که می‌بینید، شهردار تهران خدمت‌گذاری شجاع، بسیجی و ولایت‌مدار است و در کارهای عمرانی کسی که ریسک نکند و شجاعت نداشته باشد کار انجام نمی‌شود و شهردار تهران نقطه قوت بسیار بالایی دارد. تامین ماهی 200 میلیارد تومان هزینه برای مترو از هنر شهردار تهران است.

مدیرعامل مترو تهران اظهار امیدواری کرد: در بهار 96، یکصدکیلومتر خطوط متروی جدید به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش تسنیم، خط 6 متروی تهران که به طول 32 کیلومتر از شهرک کن در شمال غربی تهران آغاز و با عبور از بزرگراه‌های شهید همت، آیت الله اشرفی اصفهانی، بزرگراه یادگار امام، میدان ولیعصر، میدان هفت تیر و امام حسین و شهدا به منطقه دولت‌آباد در جنوب شرقی تهران منتهی می‌شود و بخش توسعه جنوبی این خط به طول 6 کیلومتر با عبور از بزرگراه امام علی و خیابان غیوری شهرری در ضلع شرقی حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی به پایان می‌رسد.

 

 

ارسال دیدگاه شما