• ۱۴۰۳ شنبه ۳ آذر
  • اِسَّبِت ٢١ جمادي الاولي ١٤٤٦
  • Saturday 23 Nov 2024
گل گهر
بیمه کوثر بانک صنعت و معدن بانک ملت بانک تجارت سازمان تامین جتماعی
  • آخرین خبرها
شناسه خبر: 84180 | تاریخ مخابره: ۱۳۹۶/۱۰/۴ - 12:12
وقتی استراتژی بازاریابی در فوتبال وجود ندارد

وقتی استراتژی بازاریابی در فوتبال وجود ندارد

فدراسیون فوتبال ایران با دست دست کردن و از دست دادن زمان، مجبور به خرید لباس به جای عقد قرارداد با آدیداس شد و هیچ درآمدی از طریق تبلیغ لباس این شرکت آلمانی نخواهد داشت.

به‌ گزارش آفتاب صبح و به نقل از ‌ایسنا، تیم‌های ملی با صعود به جام جهانی به دنبال موفقیت و کسب افتخار هستند تا هوادران خود را خوشحال کنند اما نگاه مدیران به جام جهانی از منظر درآمدزایی و استفاده از پتانسیل‌های بالا این رقابت‌ها است که در ایران این موضوع دست کم گرفته شده و توجهی به آن نمی‌شود.

در حالی که ایران در جام جهانی ۱۹۷۸ آرژانتین توانسته بود از طریق واگذاری تامین لباس تیم‌ ‌ملی به شرکت آدیداس حدود ۳۰۰ هزار فرانک سوئیس درآمدزایی کند و البسه خود را هم به رایگان تحویل بگیرد، در سال ۲۰۱۸ تیم ملی ایران هیچ گونه درآمدی از این راه نخواهد داشت.

بعد از این که تیم‌ ‌ملی از دو سال قبل قرارداد با جیووا را زیر پا گذاشت و با خرید لباس آدیداس علاقه خود را به پوشیدن پوشاک این تیم نشان داد و بعد از آن مقطع هیچ علاقه‌ای به مذاکره با برندهای دیگر نشان نداد و سفت و سخت به تلاش خود برای عقد قرارداد با آدیداس ادامه داد، تلاشی که موجب زیاده خواهی این برند آلمانی شد و برای بستن قرارداد با ایران درخواست زیادی را کرد که به هیچ وجه به نفع ایران نبود.

با وجود درخواست زیاد آدیداس برای گرفتن اسپانسری کامل تبلیغات تیم ملی در ازای تامین لباس، فدراسیون فوتبال هم در مقابل خواسته این شرکت کوتاه نیامد چرا که پیش از این و قبل از جام جهانی ۲۰۱۴ قراردادی را با یک شرکت ایرانی بسته و تا سال ۲۰۱۹ معتبر است.

در نهایت فدراسیون فوتبال که تا بهمن ماه زمان معرفی لباس خود به فیفا را داشت، با آدیداس یک قرارداد خرده فروشی به مدت یک سال بست که پوشاک خود را با تخفیف ۷۰ درصدی بگیرد. این اتفاق به دور از شان و منزلت  تیمی است که که به عنوان دومین تیم راهی جام جهانی ۲۰۱۸ شد و بهترین تیم حاضر آسیا است.

با کوتاه آمدن فدراسیون از درآمد زایی از این بخش، چشم امید مدیران تیم‌ ‌ملی به درآمدی است که از طریق فیفا به دست می آورند در حالی که کشورهای دیگر از تمامی توان خود برای درآمدزایی هنگفت در جام جهانی استفاده می‌کنند.

مشخص نیست چرا فدراسیون فوتبال در یکی، دو سال گذشته و با در پیش گرفتن یک راهکار انفعالی فرصت خوب برای درآمدزایی را از دست داده و تیم‌ ‌ملی بدون به دست آوردن پولی پوشاک آدیداس را به تن و برای این شرکت تبلیغ می‌کند!

با این حساب تیم ملی ایران در جام جهانی با لباس هایی به میدان خواهد رفت که از جیب خود برای آن‌ها هزینه کرده و نتوانسته با درآمدزایی از این طریق، چندین بازی دوستانه با کشورهای بزرگ را تامین کند و به آمادگی کامل برسد.

ارسال دیدگاه شما