به گزارش آفتاب صبح و به نقل از روابط عمومی شرکت ذوب آهن اصفهان: مهندس ذبیحی خاطر نشان ساخت : در بخش آگلومراسیون دو دستگاه واگن برگردان با ظرفیت تخلیه هرکدام 100 واگن در شیفت و 6 میلیون تن مواد اولیه در سال و مجموعاً توان تخلیه به حدود 12 میلیون تن در سال پیش بینی شده است .
مهندس حمید برهانی معاون تجهیزات الکتریکی این بخش نیز گفت: اجرای تعمیرات اساسی واگن برگردان متضمن عملکرد صحیح و بدون عیب تجهیزات در هنگام بهره برداری در یک دوره زمانی تعریف شده می است .
وی افزود : سرویس میانی الکتروموتورهای واگن برگردان ، هل دهنده واگن ، بیرون برنده ، نوارنقاله ها و پمپ های ترمز تجهیزات مذکور ، سرویس تابلوها و مقاومت های الکتریکی واگن برگردان و هل دهنده ، تعویض قطعات و کابل های فرسوده و سرویس کلیه قطع کن های مسیر حرکت هل دهنده و بیرون برنده مجموعه فعالیت های انجام شده در گروه برق می باشد .
مهندس برهانی گفت : همزمان با اجرای تعمیرات اساسی واگن برگردان تابلوهای قدیمی و فرسوده دستگاه انباشت شماره2 نیز تعویض گردید که این دستگاه به دلیل عدم نوسازی در پروژه های توازن و ریومپینگ بسیار فرسوده و ادامه بهره برداری از آن مشکل ساز شده بود که تابلوهای آن به دست توانمند پرسنل برق کارگاه انبار مواد خام ساخته و نصب گردید.
حسن امینی فورمن مکانیک انبار مواد خام گفت : مکانیزم های واگن برگردان که در دو مجموعه قدیم و جدید می باشد دارای مکانیزم دوار گهواره ای شکل است که این امر نگهداری و تعمیرات حساس و دقیق می طلبد. وی ضمن قدر دانی از کلیه نفراتی که در این تعمیرات همکاری داشتند افزود : کارگاه مکانیک انبار مواد خام طی چند ماه گذشته همراه با کارگاه 48 اقدام به طراحی و ساخت پلتفرم با وزن تقریبی 6 تن نمود و توسط پرسنل زحمتکش این کارگاه تعویض انجام شد .
مهندس فرشید کنعانی مهندس ارشد مکانیک بخش گفت: واگن برگردان شماره 2 یکی از تجهیزات اصلی خط انباشت واحد انبار مواد خام و در واقع نقطه شروع تولید در کارخانه می باشد. این تجهیز با همت پرسنل کارخانه و مهندسی معکوس در سالیان گذشته مشابه مکانیزم واگن برگردان شماره1 ساخته و نصب گردیده و بر اساس دستورالعمل های نگهداری و تعمیراتPM شرکت هر 5 الی 6 سال یک بار تعمیرات اساسی آن اجرا می گردد. وی افزود : کلیه کارهای تعمیراتی ، ساخت ، نصب ، سرویس ، تغییر طرح ها ،تعمیرات ساختمانی و اصلاحات اجزاء اصلی مکانیزم واگن برگردان و تجهیزات وابسته که در گراف تعمیرات و بر اساس کنترل های سطوح مختلف پیش بینی و اقدامات مهم و قابل توجهی شامل موارد زیر اجرا شد:
طراحی ، ساخت و تعویض مجموعه پلتفرم اصلی دستگاه. تعویض و سرویس اجزاء سیستم محرک ، گیربکس های اصلی محورهای رابط و شاتون ها ،پینیون های محرک و . . . بازسازی و تعویض اجزاء فرسوده اسکلت رتورها ، گهواره و شاسی دستگاه. بازسازی ، تعویض و سرویس اجزاء چرخ ها و بانداژها.
و همچنین پیگیری تامین 101 ردیف قطعات ساختی مورد نیاز تعمیرات از 8 ماه پیش تا قبل از تعمیرات با محوریت دفتر فنی بخش و با همکاری مدیریت مهندسی نت، ساخت و تحویل کارگاه گردید.
در جهت آماده به کار نمودن و بهره برداری مداوم از تجهیز توسط پرسنل بخش آگلومراسیون و مدیریت مهندسی نت ، امور فنی و برنامه ریزی تولید ، نت راه و ساختمان ، ماشین آلات ، مهندسی نت برق ، سفارشات ، خرید تجهیزات ، راه آهن ، HSE و در زمان 5 روز (2 روزکمتر از زمان پیش بینی شده در گراف) به اجرا درآمد.
در پایان مهندس کنعانی از مدیریت های مذکور و تمامی عزیزانی که در قسمت های دیگر کارخانه در انجام این تعمیرات نهایت همکاری و همیاری را داشتند صمیمانه تشکر و قدردانی نمود.