کد خبر : 228702 تاریخ : ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۲ تير - 12:18
آغاز به کار جشنواره فرهنگی و هنری قرآن و عترت در همدان جشنواره فرهنگی و هنری قرآن و عترت به میزبانی دانشگاه ملی مهارت استان همدان از امروز، سه‌شنبه، ۱۲ تیر ماه کار خود را آغاز کرد.

به گزارش آفتاب صبح، به نقل از روابط عمومی دانشگاه ملی مهارت استان همدان، ۴۰۰ دانشجویی که به مرحله نهایی جشنواره فرهنگی و هنری قرآن و عترت رسیدند، قرار است در ۳۱ رشته با یکدیگر به رقابت بپردازند.

 

این دانشجویان در بخش‌های آوایی، معارفی، ادبی، هنری، فناوری و پژوهشی و در دو بخش کتبی و عملی با هم رقابت می‌کنند.  همچنین، از ۴۰۰ نفر شرکت‌کننده راه یافته به مرحله نهایی حدود ۸۰ نفر از دانشگاه ملی مهارت استان همدان هستند.

 

گفتنی است، نفرات برتر این جشنواره به سی و هشتمین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان که تابستان امسال به میزبانی وزارت بهداشت برگزار می‌شود، راه می‌یابند.

 

 

تدارک برنامه‌های خوب در تمامی ابعاد برای مهمانان

 

مهدی قاسمی، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه ملی مهارت استان همدان در حاشیه روز اول جشنواره با بیان اینکه سی و یکمین جشنواره فرهنگی و هنری قرآن و عترت با رویکرد دانشجویی به میزبانی دانشگاه ملی مهارت استان همدان در حال برگزاری است، اظهار کرد: در این رویداد، دانشجویانی از ۳۱ استان کشور شرکت می‌کنند.

 

قاسمی با اشاره به اینکه حدود ۳۵۰ دانشجو به همراه سرپرستان و معاونین در این رویداد حضور دارند، عنوان کرد: دانشگاه ملی مهارت استان میزبان مهمانانی از هیئت مرکزی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور، سایر دانشگاه‌ها و دانشکده‌ها، ادارت و نهادها استان است.

 

وی با بیان اینکه مقدمات جشنواره توسط کمیته‌های شش‌گانه استقبال تدارک دیده شده است، ادامه داد: برنامه‌های خوبی در تمامی ابعاد برای مهمانان تدارک دیده شده است مانند برگزاری دوره‌های توجیحی، محتوایی، افتتاحیه و اختتامیه.

 

رئیس کمیته فنی سی و یکمین جشنواره فرهنگی و هنری قرآن و عترت ضمن ابراز کرد: امیدواریم طی این مدت، مهمانان اوقات خوشی در استان داشته باشند و در نهایت با دستی پر آن‌ها را بدرقه کنیم.

 

قاسمی خاطرنشان کرد: طی اولین روز از این رویداد، هنگام ورود به دانشجویان پک‌هایی شامل وسایل شخصی، یاددشت‌برداری برای جلسات توجیحی و هدیه‌ای کوچک و دانشجویی به رسم یادگار تقدیم می‌شود که سعی کردیم از سوغاتی‌های استان همدان باشد.

 

افزایش ۱۰۰ درصدی آثار جشنواره نسبت به دوره گذشته

 

علی امینی، معاون مدیرکل دفتر فرهنگی دانشگاه ملی مهارت کشور نیز در حاشیه روز ابتدایی این جشنواره با بیان اینکه فرآیند جشنواره فرهنگی و هنری قرآن و عترت از ۱۶ دی ماه سال ۱۴۰۲ آغاز شده است، اظهار کرد: با همت و تلاش همکاران دانشگاه ملی مهارت استان همدان روند برگزاری این جشنواره به خوبی انجام شده است.

 

امینی با اشاره به اینکه آثاری که در سامانه جشنواره بارگذاری شده نسبت به دوره قبلی افزایش ۱۰۰ درصدی داشت، بیان کرد: در جشنواره قبلی حدود ۲۸۰ دانشجو به مرحله نهایی راه یافته بودند.

 

وی ادامه داد: یکی از دلایل افزایش تعداد شرکت‌کنندگان در این جشنواره افزوده شدن دو بخش معارفی و نماز بود که طی دوره گذشته جشنواره این دو بخش وجود نداشت.

 

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: خوشبختانه طی دوره گذشته جشنواره از بین ۲۸۰ دانشجویی که به مرحله نهایی راه یافته بودند، ۱۶ نفر توانستند در جشنواره ملی مقام برتر کسب کنند و امیدواریم تعداد برگزیدگان نهایی طی این دوره افزایش یابد.

 

معاون مدیرکل دفتر فرهنگی دانشگاه ملی مهارت کشور با بیان اینکه طی سال گذشته حدود ۴ هزار نفر قرآن پژوه در جشنواره شرکت کرده بودند، گفت: امسال حدود ۷ هزار و ۵۰۰ نفر در این جشنواره شرکت کرده‌اند که نشان از گرایش بیشتر دانشجویان به این حوزه دارد.

 

امینی با اشاره به اینکه دانشجویان استقبال خوبی نسبت به جشنواره داشته‌اند، اضافه کرد: مرحله درون دانشگاهی حدود دو ماه پیش در همدان برگزار شد و از هر ۳۱ رشته ۱۰ دانشجو به مرحله نهایی راه یافتند که رقابت این مرحله طی ۱۲ تا ۱۶ تیر ماه انجام می‌شود.

 

معرفی افراد برتر جشنواره به نهاد مقام معظم رهبری

 

وی با بیان اینکه از بین افراد راه یافته به مرحله نهایی، افراد برتر انتخاب و جوایزی به آن‌ها اهدا خواهد شد، تصریح کرد: براساس سهمیه وزارت علوم داده شده نفرات برتر به دفتر نهاد مقام معظم رهبری معرفی خواهند شد و در شهریور ماه سال جاری در دانشگاه علوم پزشکی تبریز اختتامیه سی و هشتمین جشنواره قرآن و عترت برگزار خواهد شد.

 

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه کسب مقام برتر هم برای دانشجویان و هم دانشگاه افتخار است، اضافه کرد: امیدوارم با توجه به استقبال دانشجویان از این جشنواره، خروجی خوبی داشته باشیم و مرحله ملی نیز مقام کسب کنیم.