سرپرست تعمیرات برق امور پالایشگاه و ریختهگریهای مجتمع در این رابطه گفت: استفاده از این ماشین که نقش بسزایی در افزایش کیفیت مفتول تولیدی دارد، بهدلیل مشکلات موتور گیربکس آن، از سال ۱۳۹۵ امکانپذیر نبود.
مهندس مهدی محمودی افزود: وجود تحریمها و هزینهبر بودن تامین دستگاه از خارج از کشور و طراحی خاص موتور گیربکس آن، مهندسان واحد تعمیرات و نگهداری را بر آن داشت تا با اتکا به توان و دانش بومی و همکاری با شرکتهای دانشبنیان داخلی، به تعمیر و ساخت قطعات موتور بپردازند.
محمودی ادامه داد: در این راستا، قطعات داخلی پینیون و چرخدندههای گیربکس ساخته و مونتاژ شد و پس از نصب و تست اولیه، مورد بهرهبرداری قرار گرفت.
سرپرست تعمیرات مکانیک امور پالایشگاه و ریختهگریها نیز در این رابطه گفت: طراحی و اضافهشدن سیستم روغنکاری بیرینگ، اضافه کردن بوش اسلیو بر روی شفت برای جلوگیری از خرابی آن، و اصلاح سیستم آببندی و اضافهکردن کاسهنمد برای جلوگیری از نشت آب به داخل گیربکس، از دیگر اقدامات صورتگرفته برای ماشین است.
مهندس امین محسنی، تصریح کرد: با راهاندازی مجدد ماشین لبهزنی خط تولید مفتول هشت میلیمتری، ضمن کسب رضایت بازار داخلی در راستای مشتریمداری شرکت ملی صنایع مس ایران با استفاده از افزایش کیفیت مفتول و حذف پلیسههای آن، گام موثری در حوزه بومیسازی قطعات صورت گرفت.
وی همچنین خاطرنشان کرد: با اصلاح ماشین لبهزنی واحد ریختهگری پیوسته امور پالایشگاه مجتمع مس سرچشمه با توان متخصصان داخلی، حدود ۲۰میلیارد تومان صرفهجویی ریالی و از خروج ارز از کشور جلوگیری شد.