• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۸ شهريور
  • اِلأَحَّد ٤ ربيع الاول ١٤٤٦
  • Sunday 8 Sep 2024
گل گهر
بیمه کوثر بانک صنعت و معدن بانک ملت بانک تجارت سازمان تامین جتماعی
  • آخرین خبرها
شناسه خبر: 228697 | تاریخ مخابره: ۱۴۰۳/۴/۱۰ - 15:47
برگزاری جشنواره قرآن و عترت در همدان | تحصیل ۶ هزار نفر در دانشگاه ملی مهارت استان همدان
دبیر سی و یکمین جشنواره فرهنگی و هنری قرآن و عترت اعلام کرد

برگزاری جشنواره قرآن و عترت در همدان | تحصیل ۶ هزار نفر در دانشگاه ملی مهارت استان همدان

رئیس دانشگاه ملی مهارت استان همدان با اشاره به برگزاری جشنواره فرهنگی و هنری قرآن و عترت به میزبانی همدان از ۱۲ تیر ماه تا ۱۶ تیر ماه، گفت: ۶ هزار دانشجو در سطح استان در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند که ۲ هزار نفر در شهرستان‌ها تحصیل می‌کنند.

به گزارش آفتاب صبح، محمدعلی کاظمی، رئیس دانشگاه ملی مهارت استان همدان در جمع اصحاب رسانه ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره تمامی شهدا به خصوص شهدای خدمت و شهید جمهور، اظهار کرد: سی و یکمین جشنواره فرهنگی و هنری قرآن و عترت به میزبانی این دانشگاه در ۳۱ رشته هنری، فرهنگی، ادبی، پژوهش‌محور و آوایی از ۱۲ تا ۱۶ تیر ماه برگزار می‌شود.

کاظمی با بیان اینکه ۱۳ تیر ماه افتتاحیه این جشنواره و ۱۶ تیر ماه اختتامیه آن است که با حضور ریاست و هیئت رئیسه دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور برگزار می‌شود، عنوان کرد: حدود ۷ هزار و ۵۰۰ نفر در این جشنواره شرکت کرده‌اند و ۴۰۰ نفر به مرحله نهایی راه یافتند که از این تعداد حدود ۸۰ نفر از دانشگاه ملی مهارت استان همدان هستند.

وی افزود: در مرحله اول این جشنواره ۶۰۰ نفر از دانشگاه ملی مهارت استان همدان شرکت کردند که در کشور رتبه اول را کسب کردیم و امیدواریم جز برگزیدگان نهایی نیز باشیم و این جایگاه را حفظ کنیم.

دبیر سی و یکمین جشنواره فرهنگی و هنری قرآن و عترت با اشاره به اینکه رشته‌های این جشنواره در دو بخش کتبی و یا آزمونی است که از ۴۰۰ نفر شرکت‌کننده ۱۲۰ نفر در این بخش حضور دارند، بیان کرد: بخش دیگر این جشنواره، بخش فرهنگی و هنری است که متشکل از رشته‌هایی مانند مسابقات آوایی قرآن، گرافیک، عکاسی و ... است که به صورت عملی و میدانی برگزار می‌شود..

کاظمی در خصوص فرآیند داوری این جشنواره نیز خاطرنشان کرد: به تعداد رشته‌های موجود در این جشنواره که ۳۱ رشته است داور داریم و برای هر رشته سه داور در نظر گرفته شده است.

وی با تاکید بر اینکه از ظرفیت تمامی دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای کشور برای داوری آثار ارسالی به این جشنواره استفاده کرده‌ایم، تصریح کرد: تمامی داوران این جشنواره از همدان نیستند و با حساسیت و وسواس خاصی انتخاب شده‌اند؛ به طوری که از متخصصین و افراد برتر دانشگاهی و خبرگان غیردانشگاهی برای داوری آثار استفاده کرده‌ایم.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه هزار و ۳۷۰ اثر در مرحله نیمه نهایی از شرکت‌کنندگان به دبیرخانه جشنواره رسیده و داوری‌ها انجام شده است، اضافه کرد: تعداد شرکت‌کنندگان در این جشنواره نشان از استقبال نسل جوان از حوزه قرآن و عترت است.

دبیر سی و یکمین جشنواره فرهنگی و هنری قرآن و عترت بیان کرد: هزینه برگزاری این جشنواره بر اساس تفاهم‌نامه با سازمان مرکزی دانشگاه ۳۰ میلیارد ریال است.

کاظمی یکی از اهداف برگزاری این جشنواره را معرفی همدان به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران دانست و گفت: در این راستا دانشجویان با حضور و بازدید از اماکن فرهنگی و تاریخی، سفیرانی برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری همدان در استان محل سکونت می شوند.

وی با بیان اینکه این دانشگاه هفت دانشکده و آموزشکده دارد، تصریح کرد: سه دانشکده در شهرستان همدان، دو دانشکده در شهرستان ملایر، یک دانشکده در شهرستان نهاوند و یک دانشکده در شهرستان اسدآباد قرار دارد.

کاظمی با تاکید بر اینکه این دانشگاه، دانشگاه نسل چهارم است که وظیفه اصلی آن مهارت‌آموزی و تربیت تکنسین ماهر است که یکی از اصلی‌ترین مولفه‌های توسعه پایدار و کشورهای در حال توسعه است، خاطرنشان کرد: دنیا از دانشگاه‌های تئوری‌محور گذر کرده و به دانشگاه مهارت‌محور تغییر یافته است.

وی با اشاره به اینکه خروجی دانشگاه‌های ملی مهارت است که سبب چرخش صنعت و تامین نیروی ماهر می‌شود، گفت: این دانشگاه ۴۲ رشته در مقطع کاردانی و ۲۱ رشته کارشناسی دارد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه ۶ هزار دانشجو در سطح  استان در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند که ۲ هزار نفر در شهرستان‌ها تحصیل می‌کنند، بیان کرد: تفکیک جنسیتی این تعداد از دانشجویان نیز حدودا به صورت ۵۰ درصدی است.

رئیس دانشگاه ملی مهارت استان همدان با اشاره به اینکه آمار اشتغال فارغ‌التحصیلان این دانشگاه در بعضی از رشته‌ها حتی به ۱۰۰ درصد نیز می‌رسد، خاطرنشان کرد: البته با توجه به نرخ نزولی جمعیت، این مهم نمی‌تواند برگ برنده باشد اما در عصر حاضر برگ برنده این دانشگاه محسوب می‌شود.

وی تاکید کرد: از نظر ماموریت‌گرا بودن و اقدام در راستای ماموریت خود، این دانشگاه وضعیت منحصر به فردی دارد که قابل تقدیر است.

کاظمی با بیان اینکه بخشی از آموزش دانشجویان توسط اعضای هیئت علمی انجام می‌شود و بخش دیگر نیز که نیاز به اساتید پیشرو در رشته‌های مختلف دارد از اساتید مدعو استفاده می‌شود، اظهار کرد: تعداد اساتید مدعو و هیئت علمی دانشگاه حدود ۷۰۰ تا ۷۳۰ نفر است.

رئيس دانشگاه ملی مهارت استان همدان در خصوص معرفی دانشجویان به صنایع مختلف نیز گفت: بحث بورس صنعت از آموزش‌های مهارتی اتفاق افتاد به طوری که صنایع دانشجویان را رزرو و بورس می‌کنند و  بعد از فارغ‌التحصیلی در این واحدها مشغول به کار می‌شوند

کاظمی با تاکید بر اینکه این دانشگاه با صنایع قراردادی در قالب کنسرسویم اشتغال منعقد کرده است، گفت: با این کنسرسیوم حدود ۲۰ هزار موقعیت شغلی در صنایع استان شناسایی شد که صنایع تا ۵ سال آینده از این دانشگاه دانشجو و نیروی ماهر خود را تامین کنند.

وی ادامه داد: البته این دانشگاه توانایی تامین این تعداد نیرو را ندارد اما همین امر سبب می‌شود تا خانواده‌ها و دانشجویان بدانند که اشتغال در این دانشگاه تضمین شده است.

ارسال دیدگاه شما